Bastian - Månadskoll juli

Även Bastians portfölj behöver en liten genomgång.
 
Den har inte gått lika starkt framåt som de andra barnportföljerna och en liten analys ger vida handen att det är Ratos, Nordnet Superfonden Sverige samt Investor som drar ner resultatet. Inget alarmerande alltså. Både aktierna och fonderna tror jag på på lång sikt och framförallt Ratos har det dessutom lite turbulent just nu med VD-byte och allt. Inte märkligt att den har gått ner med andra ord.
 
1 år +3,44% jämfört med index -14,31%
6 månader +14,42% jämfört med index +3,29%
3 månader +2,81% jämfört med index +2,49%
1 månad +4,60% jämfört med index +3,46%
 
Mitt mål är att alltid slå index och det har jag, trots motgångarna, ändå lyckats med även i Bastians portfölj.
 
 
I juli blev det aktier i Corem Property Group, ett nytillskott till portföljen och även första aktien inom fastigheter. Inför nästa månad kommer jag titta på att ta in ytterligare ett fastighetsbolag alternativt något inom konsumentvaror.
 
Låt pengarna jobba
/Helena
Joel Bladh
2016-08-06 @ 13:12:08
URL: http://byggenformogenhet.nu

Hej Helena! Kul att finna din blogg! Jag har just skrivit en bok om sparande inom familjen så vi har mycket gemensamt! Ville mest skicka ett digitalt "pepp" och "heja", dina barn kommer bli glada över din företagsamhet! Bästa hälsningar Joel

Svar: Hej Joel,
Tack för pepp 😊
Helena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0