Födelsedagsfunderingar

Max födelsedag närmar sig med stormsteg och det börjar bli dags att fundera lite kring vilket bolag han ska få aktier i denna gång. Barnportföljerna är fortfarande så pass små med ett fåtal bolag så jag fokuserar på att få in nya bolag i portföljerna i stället för att utöka antalet i de bolag som redan ligger där.
 
Max portfölj innehåller 3 Investmentbolag (Kinnevik, Bure och Ratos), 1 bank (Nordnet) och ett fastighetsbolag (Klövern). Jag behöver alltså få in något bolag som kompletterar ovanstående på ett bra sätt, som jag tror på även om 20år och som uppfyller en direktavkastning om minst 3%.
 
Dessutom fyller Max 4 år nu och jag har tankar på om jag kanske ska få in något bolag som direkt eller indirekt avspeglar hans intressen?
 
 
 
Just nu går tankarna åt Peab eller Byggmax. Förslag på andra bolag som passar en fyraårig pojke med spring i benen mottages tacksamt.
 
Låt pengarna jobba
/Helena



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0