Aktier i barnportföljerna

Jag har fått en förfrågan om vilka aktier som egentligen ingår i de olika barnportföljerna.
Alla portföljer utom Bastians kan ni enkelt följa i nutid på Shareville genom att söka på mitt användarnamn Teamlundver. Men för er som tycker att ett inlägg specifikt ägnat åt detta vore bra så kommer det här.
 
Antons aktier
Bure
Klövern
Ratos
Skanska
 
Max aktier
Bure
Kinnevik
Klövern
Nordnet
Ratos
 
Theos aktier
Kinnevik
Klövern
Nordnet
Peab
Ratos
 
Bastians aktier
Bonava
Industrivärden
Investor
Kinnevik
NCC
Nordnet
Peab
Ratos
 
Bonava har jag inte köpt åt Bastian utan det var en del av NCC tidigare. Det kan hända att jag säljer dessa aktier senare men jag har valt att avvakta för tillfället för att se vart det leder.
 
Willes aktier
Investor
Nordnet
 
Detta är alltså en sammanställning över hur det ser ut idag. Bastian månadssparar jag till så där kan denna lista bli inaktuell relativt snabbt. För de andra så är det bara Max kvar som fyller år i år. I övrigt kommer alltså listan stå sig åtminstone fram till jul.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0