2 Stjärnor till Theo!

Utvecklingen av portföljerna fortsätter i rask takt medan jag sitter på min kammare och rullar tummarna. Precis som det ska vara med andra ord.
 
Nu är det Theos portfölj som kliver upp och får 2 stjärnor i rating på Shareville. Det innebär att alla barnportföljerna nu anses ha en bättre riskjusterad avkastning än åtminstone hälften av alla portföljer som är knutna till Shareville!!
 
 
 
Det tycker jag är fruktansvärt bra om jag får klappa mig själv på axeln. Alla barnportföljer utom Willes har kämpat i en ordentlig motvind då jag i början av sparandet till dessa hade ett courtage, alltså en avgift för köp/sälj, på 99kr. Det innebar alltså att om jag skulle köpa aktier till exempelvis Theo i julklapp för 100kr så blev GAV (aktiens pris + courtage) det dubbla mot vad själva aktien egentligen kostade.
 
Med 1 krona i courtage så försvinner det här problemet av sig själv vilket man kan se på Willes portfölj som snabbt seglade upp och fick 2 stjärnor. Nu siktar vi vidare mot 3 stjärnor för alla portföljerna. Du hänger väl med på resan?
 
Låt pengarna jobba
/Helena



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0