Utmaning, mat!

 Som småbarnsförälder vet jag av egen erfaret att slantarna lätt rullar iväg. Ett av mina nyårslöften är därför att utmana oss med en billig matvecka då och då. Visst kan man försöka minska matkostnaderna rent generellt men jag tror inte det är rätt väg för oss. Istället kommer vi med jämna mellanrum försöka få till en vettig matvecka till så låg kostnad som möjligt. Förhoppningsvis leder detta till ett ändrat beteende även övriga veckor. Lite 5:2 diet för ekonomin helt enkelt. 
 
Och vad är väl bättre än att inleda årets första vecka med detta? Sagt och gjort, veckomatsedel är skriven och handlalista likaså.
 
 
Ni får ursäkta handstilen. Den är som den är. Färska grönsaker och frukost tillkommer. På söndag kväll kommer jag sammanställa veckans utgifter så får vi se var vi hamnar. 
 
Normalt sett ligger vi på drygt 1000kr i veckan för 2 vuxna och 1 tvååring. Vi köper sådant som kan frysas när det är rea så vi har en del hemma redan. 
 
Veckomatsedel:
Måndag - vegetarisk lasagne (egen tomatsås från frysen)
Tisdag - hokifile med ris, ärtor och hollandaise 
Onsdag - Ärtsoppa 
Torsdag - matlådor
Fredag - oxrullader i gräddsås med mögelost och potatis 
Lördag - matlådor
Söndag - färsbiffar med klyftpotatis och vitlökssås
 
Låt pengarna jobba
/Helena



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0