Mat!

Ungefär varannan månad beställer vi mat från matsmart.se och denna gången passade jag på när det var mellandagsrea. Jag gillar REA, åtminstone om det är på saker jag ändå behöver. Det blev i vanlig ordning en hel del pasta, bönor, müsli och såser som nu fyller skafferiet till bristningsgränsen.
 
Jag kan varmt rekommendera detta för alla barnfamiljer, studenter och singlar därute. Eller egentligen för alla som inte vill lägga mer än nödvändigt på bra livsmedel. Enda nackdelen är att man inte riktigt vet vad de kommer ha inne så mitt tips är att gå in lite då och då (jag går in ungefär varannan vecka) för att se om där är mycket av de produkterna du skulle vilja beställa. Och köp mycket av det du vet att du använder! Vi har en hel trådback fylld med olika sorters pasta till exempel. Det håller länge och det går åt hemma hos oss. Dessutom anger Matsmart utgångsdatumen på sin hemsida så man behöver inte oroa sig över det heller.
 
Handlar man på Matsmart så kostar frakten 49kr upp till 20kg och man kan hela tiden se hur mycket ens ihopplockade varor väger. Vi försöker plocka så nära 20kg som möjligt, denna gång landade vi på 18,4kg.
 
Jag rekommenderar inte att man går över 20kg om man inte har någon typ av kärra att förflytta lådan med. Det är inte bara tungt, det är otympligt också. Lådan är därmed alldeles utmärkt som bil/ flygplan/ båt eller gömställe för en tvååring :0)
 
 
Jag vill förtydliga att detta absolut inte är något sponsrat inlägg utan jag är bara en oerhört nöjd kund som vill att andra ska få del av samma bra sparknep som jag har :0)
 
Med det sagt hade jag inte tackat nej om Matsmart eller andra lika bra företag kontaktar mig *hint hint* ;0)
 
Låt pengarna jobba
/Helena
 
Anonym
2017-01-13 @ 08:56:31

Vad är det som gör matsmart så bra menar du? Har de extra billig mat?

Svar: Du får gå in på deras hemsida och titta ;0) Men ja, de har 20-90% rabatt på den mat de säljer (enbart skafferivaror). Vi köper alltså väldigt mycket av sådant som går åt hemma hos oss som t ex pasta, bönor och olika såser/ dressingar. Stoppar det i skafferiet och plockar därifrån. Istället för att ha ett paket makaroner hemma och i övrigt köpa den pasta som behövs till ngn viss maträtt enbart när den behövs (vilket är svårt att tajma med rabatter) så har vi ett flertal förpackningar av både makaroner, snäckor, fusilli, penne, farfalle, tagliatelle osv. Tror vi har lagt max 5 kronor för en förpackning.
Helena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0