Ny barnportfölj

Jag har glädjen att meddela att det nu har kommit en ny barnportfölj till Barnspar.

Det är lilla Wille som i samband med sitt dop nu har fått första insättningen på sitt aktiesparkonto.

Wille är den första av gudbarn och syskonbarn som fått en insättning vid dopet, något som vi helt klart kommer att fortsätta med. När det gäller sparande är tiden man har på sig att spara en oerhört stor del i summan man kan plocka ut i slutänden.

Willes 500kr resulterade i en Investoraktie och åtta Nordnetaktier.

 


Jag brukar vilja ha två olika investmentbolag i portföljen innan jag väljer mer branschspecifika aktier men Nordnet låg så lågt i pris nu att jag inte kunde låta bli att frångå min regel. Inga regler utan undantag heter det ju.

 

Jag hoppas att ni, precis som jag, tycker att det ska bli både spännande och intressant att få följa Willes portfölj de kommande åren.

Låt pengarna jobba

/Helena

barnspar.blogg.se

Välkommen till Barnspar, bloggen där vi avlivar alla gamla myter kring sparande och istället lotsar dig fram till ett enkelt sparande som varken kräver så mycket tid eller energi från dig. Du får följa de olika barnportföljer jag har (en portfölj kallas det konto där man samlar sina aktier och fonder) och kan alltså om du vill kopiera dem rakt av. Bloggen vänder sig till de som vill spara till sina eller andras barn men det går att använda precis samma metoder för ett långsiktigt sparande till sig själv. Låt pengarna jobba /Helena

RSS 2.0